Pavel Čech

Jaké vlastně jsou typy loga ?

28.07.2019, Počet zobrazení: 668

TYPY LOGA které lze použít pro vlastní projekt, službu, firmu nebo společnost, můžeme nebo spíše řadí se na Obrázkové:

  • Nepotřebují vysvětlení ( např. skrz slogan, je třeba doprovodný text jako používá značka Apple. ) Pokud je Vaše firma natolik v paměti odběratelů, je možné tento název zrušit a použít jen ten Váš, silný symbol, který Vás od začátku firmy, společnosti a služby doprovází.

Textová loga, pouze při lepším zpracování názvu společnosti, služby a firmy, tedy zkráceně: Firma, používá jako symbol, graficky zpracovaný název např. GOOGLE, COCA COLA, EBAY, PEPSI, CANON, CNN
Výsledek obrázku pro wordmark logo

Wordmarks (nebo logotypy)

Podobně jako u záložky je i slovo nebo logotyp logem založeným na písmu, které se zaměřuje pouze na obchodní název. Think Visa a Coca-Cola. Loga Wordmark fungují opravdu dobře, když má společnost stručné a zřetelné jméno. Logo společnosti Google je toho dobrým příkladem. Samotný název je chytlavý a zapamatovatelný, takže v kombinaci se silnou typografií pomáhá logo vytvořit silné rozpoznávání značky.

Stejně jako u loga se záložkou bude typografie důležitým rozhodnutím. Protože se bude soustředit na vaše jméno, budete chtít vybrat písmo — nebo vytvořit písmo — které zachycuje podstatu toho, co vaše firma dělá. Například módní štítky mají tendenci používat čistá, elegantní písma, která se cítí špičkově, zatímco právní nebo vládní agentury se téměř vždy drží tradičního „těžšího“ textu, který se cítí bezpečně.

Obrázkové značky (nebo symboly loga)

Obrazová značka (někdy se nazývá značka nebo symbol loga) je ikona — nebo logo založené na logu. Pravděpodobně je to obraz, který vám přijde na mysl, když si myslíte, že „logo“: kultovní logo Apple, pták Twitter, terč bullseye. Loga každé z těchto společností jsou tak symbolická a každá značka je tak zavedená, že samotná známka je okamžitě rozpoznatelná. Skutečná značka je pouze obrázek. Z tohoto důvodu to může být ošidné logo typu pro nové společnosti nebo ty, které nemají silné uznání značky.

Logo Apple obrazové značky
Logo obrazové značky Twitter
Cílové logo obrazové značky

Největší věc, kterou je třeba vzít v úvahu při rozhodování jít s obrázkem, je obrázek, který si vyberete. To je něco, co udrží vaši společnost po celou její existenci. Musíte přemýšlet o širších důsledcích zvoleného obrázku: chcete si zahrát na své jméno (jako John Deere s jejich jelenovým logem)? Nebo hledáte hlubší význam (přemýšlejte, jak nám duch Snapchat říká, co produkt dělá)? Nebo chcete vyvolat emoce (jak to dělá nadace World Wildlife s jejich stylizovaným obrazem panda — rozkošný a ohrožený druh)?

Pokud se Vám blog bude líbit rád ho budu rozšiřovat do podrobnějších sfér, ze světa log a celkově grafiky.

Jaké vlastně jsou typy loga ? obrázek 1

Komentáře 0

Nahoru